پیگیری مشکل رجیستر نشدن IMEI ماژول های GSM در ایران و ارئه راه حل

پیگیری و بررسی مشکل رجیستر نشدن ماژول های GSM در ایران و ارئه راه حل
نوشته شده توسط

سلام خدمت همه شما مایکروالکامی ها. در بین ماژول های پرکاربرد در الکترونیک، ماژول هست که به نوعی صدر نشین جدول می‌باشد و آن چیزی نیست جز ماژول های GSM همانند ماژول های SIM800 و امثال آن. چندی پیش در همین چند سال اخیر طرحی کلید خورد تحت عنوان طرح رجیستر تلفن های همراه. هدف آن جلوگیری از واردات تلفن های همراه سیم کارت خور به صورت قاچاق بوده است. در این مطلب به ارائه یک راه حل با سامانه همتا جهت پیگیری این مورد و حل مشکلات رجیستر نشدن در شبکه پرداخته خواهد شد. پس با من تا انتهای مطلب همراه باشید. همچنین شما میتویند سایر مطالب من رو از این لینک مطالعه و بررسی کنید.


رجیستر نشدن ماژول های GSM در شبکه

همین امسال و در همین یکی دو ماه قبل از انتشار این مطلب، خبر هایی دال بر عدم رجیستر شدن ماژول ها در شبکه و دریافت پیامکی مبنی بر غیر قانونی بودن این دستگاه (همان ماژول GSM) از سوی سامانه همتا به کاربر ارسال شد. همه چیز از همینجا شروع شد و شد پاشنه آشیل استفاده از این گونه ماژول ها.

شاید این مشکل در حد چند عدد زیاد خود را نشان ندهد اما قضیه فراتر از این حرف ها خواهد بود. در ایران تولید کننده های متعدد دستگاه های ردیاب و موقعیت یاب GSM، شرکت های فعال در خانه هوشمند، شرکت های تولید صنایع حفاظتی و امنیتی و از این دست موارد وجود دارد. همه این صنایع حتما در دستگاه های خود از یکی از ماژول های GSM برند های مختلف مانند کوئیکتل یا سیمکام مانند SIM800 استفاده می‌کنند.

اجازه دهید مقداری قضیه را روشن تر کنم. شرکت ردیاب و تولید کننده موقعیت یاب های GPS ای که در ماه حداقل چند صد از این دستگاه ها تولید می‌کند بسیار مهم است که دستگاه آن پایدار باشد و مشکلی ایجاد نگردد.

طی خبر های دریافت شده از سوی مشتریان، تعداد زیادی از دستگاه های موقعیت یابی که توسط این شرکت ها فروش رفته و به دست مشتری رسیده است همین یکی دو ماه اخیر با پیامک هایی مشابه زیر مواجه گردیده اند. این یعنی یک فاجعه برای یک تولید کننده! البته این فقط یک مورد از آن است.

نمونه پیامک عدم رجیستر شدن و گرفتن خدمات ماژول های GSM
نمونه پیامک عدم رجیستر شدن و گرفتن خدمات ماژول های GSM

راه حل پیگیری مشکل عدم رجیستری ماژول های GSM

درست پس از اولین مورد گزارش شده از سمت تولید کننده محترم، پس از گذشت چند روز یکی پس از دیگری، سایر استفاده کننده های این ماژول ها نیاز گزارش های مشابه با پیامک های مشابه را دریافت کردند. در همین حال مایکروالکام پیگیری های خود را به عمل آورده تا به نتیجه مد نظر رسد.

پیرو پیگیری های به عمل آمده از ابتدا هنگامی که یک کد IMEI را در سامانه همتا سرچ میشد با پیغام “شناسه IMEI دستگاه غیر قانونی می‌باشد ولی مشمول طرح رجیستری نمی‌باشد” مواجه میشیدم.شاید این پیام امید بخش باشد اما چیزی نگذشت که در روز های آتی با چک کردن IMEI های دیگر ورق برگشت و پیغام جدیدی مشاهده شد جوری که دیگر همه چیز تمام شده است و هیچ راهی وجود نخواهد داشت و همان کور سوی امید را هم از کاربر گرفت.  😥 اما با پیگیری ها متعدد می‌توان به نتیجه بخش بودن و حل این مشکل امیدوار بود.

پیگیری از سامانه همتا برای رجیستری ماژول های GSM
پیگیری از سامانه همتا برای رجیستری ماژول های GSM

مشکل بنظر حاد تر از این بود و طی پیگیری های تلفنی، تیکت و ارسال ایمیل ها جوابی از جانب این سامانه و کارشناسان آن دریافت شد.

سرانجام پس از پیگیری های به عمل آمده این جواب مطرح شد که کد های IMEI مربوط به ماژول ها را در قالب یک فایل اکسل به ایمیل مطرح شده پشتیبانی ارسال نماییم. این کار ظرف چند روز به سرعت انجام و تمام IMEI های موجود ارسال گردید. لذا تا به این تاریخ پیگیری ها مثبت و امیدوار کننده بوده است.

ارائه راه حل برای پیگیری ماژول های خود

شما نیز براحتی می‌توایند در خصوص ثبت و یا ارائه گزارش از وضعیت ماژول خود در صورتیکه مشابه پیامک های فوق را دریافت کرده باشید یا از قسمت استعلام سامانه همتا IMEI خود را چک کرده باشید از راه حل ارائه شده در این مطلب استفاده نمایید.

  • ابتدا به سامانه پیگیری همتا وارد شده و یک اکانت ایجاد نمایید.
  • بعد از وارد شدن به اکانت خود با صفحه ای مشابه زیر مواجه خواهید شد.
  • چنانچه از قبل تر IMEI ای مثلا تلفن همراه خود به نام شما باشد در “بخش 1” قابل مشاهده است.
  • بعد از مشاهده صفحه زیر، از منوی سمت راست بر روی گزینه “ثبت و پییگری مشکلات” کلیک نمایید.
ورود به سامانه همتا
ورود به سامانه همتا
  • بعد از این مرحله با صفحه زیر مواجه خواهید شد. برروی گزینه “ایجاد” کلیک کنید.
ایجاد تیکت در سامانه همتا
ایجاد تیکت در سامانه همتا
  • در صفحه باز شده جدید نیاز است که چند فیلد را که مربوط به مشکل رجیستری ماژول های GSM می‌باشد را مطابق تصویر زیر و مراحل مشخص شده به ترتیب تکمیل نمایید.
  • در بخش نوشتن توضیحات می‌توایند متنی مشابه متن زیر را وارد نمایید.

شناسه های IMEI ماژولهای GSM مدل SIM868 از سامانه همتا با اخطار (شناسه دستگاه(IMEI) قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت) اعلام شده و پس از مدت کوتاهی این ماژولها از شبکه خارج شده و قابل استفاده نمی باشد.

ثبت تیکت در سامانه همتا برای پیگیری مشکل رجیستری ماژول های GSM
ثبت تیکت در سامانه همتا برای پیگیری مشکل رجیستری ماژول های GSM

در نهایت پس از انتخاب “ثبت” در مرحله دوم کمی منتظر بمانید تا صفحه جدید لود شود.

در صفحه جدید که مشابه زیر است می‌توانید وضعیت ثبت موفقیت آمیز و پیگیری های تیکت خود را مشاهده نمایید. با کلیک برروی جزئیات می‌توایند پاسخ های دریافتی از سمت کارشناسان همتا را مشاهده نمایید.

تیکت در سامانه همتا
تیکت در سامانه همتا

جمع بندی

مشکل رجیستر نشندن و غیر قانونی شناخته شدن ماژول های GSM یک معضل بزرگ و غیر قابل انکار است که باید هر چه سریعتر مرتفع گردد. چرا که دستگاه های زیادی هست که بر مبنای این دست ماژول ها طراحی و تولید گردیده است و بعضا کاربران عمومی آنها از دانش فنی نسبت به آن برخوردار نمی‌باشند. قطعا این مورد نیز بزودی با پیگیری های به عمل آمده رفع خواهد شد.

امیدوارم از این آموزش کمال بهره را برده باشید. در صورت داشتن هرگونه نظر یا سوال درباره این مطلب یا تجربه مشابه اون رو در انتهای همین صفحه در قسمت دیدگاه ها قرار بدید. در کوتاه ترین زمان ممکن به اون ها پاسخ خواهم داد. اگر این مطلب براتون مفید بود، اون رو به اشتراک بگذارید تا سایر دوستان هم بتوانند استفاده کنند. همینطور میتونید این مطلب را توی اینستاگرام با هشتگ microelecom# به اشتراک بگذارید و پیج مایکروالکام (microelecom@) رو هم منشن کنید.

۱۲ دیدگاه برای “پیگیری مشکل رجیستر نشدن IMEI ماژول های GSM در ایران و ارئه راه حل

  1. سلام ما که انواع مدلای ردیاب خرید کردیم روی تجهیزاتمون بستیم چطور میتونیم جلوگیری ازین مشکل بکنیم ؟کجا میتونیم imei هارو رجیستر کنیم ایا شامل هزینه هم هست اگر بله و چمقدار هزینه داره ؟

  2. سلام خسته نباشید من SIM800l رو حدودا یه هفته پیش گرفتم توی یه پروژه ازش استفاده کردم
    اما الان بعد گذشت یه هفته وقتی میخوام پروژه رو ران کنم led ماژول پشت سر هم چشمک میزنه و کار نمیکنه ممنون میشم راهنمایی کنید

  3. سلام من از طریق آردوینو به ماژول sim800L وصل شدم چراغ شبکه روشن بود تست At و غیره Ok بود اما پیامک نمی فرستاد و دریافت نمیکرد. تا یک دفعه ال ای دی کلا کم نور و ضعیف شد و دیگه با هیچ سیم کارتی کار نکرد. من نتونستم ÷یامک دستگاه رو بخونم که آیا همتا چیزی ارسال کرده یا نه. احتمال داره بخاطر عدمرجیستری باشه یا کلا مشکل فنی برای ماژول پیش آمده. بعد آیا این ماژول ها قابلیت تعمیر دارند. ممنون

  4. سلام
    آقا سید اگر برای لپتاپم ماژول سیم کارت بخرم میتونم رجیسترش کنم؟
    از فروشنده اش سوال کردم گفت تا حالا چند تا فروختیم بخاطر همین مسأله برگشت دادن.
    اگر بشه رجیستر کرد که اقدام کنم؟ خیلی کارم گیره همین داستانه

    1. سلام ارادت، این موضوع رو حقیقتا نمیدونم ولی بهتره اگر خرید کردید و مشکل رجیستری بر خوردید از همین مطلب استفاده کنید و مراحل رو طی کنید. البته میتونید پیش از خرید ارتباط تلفنی بگیرید با پشتیبان این سامانه و طرح موضوع کنید ببینید نظرشون چی هست. خوشحال میشم اگر اطلاعاتی کسب کردید با بنده هم به اشتراک بگذارید.

  5. سلام جناب خسته نباشید. ببخشید بنده در خصوص ماژول SIM800L به یک مشکل برخوردم.
    بنده همین چند روز پیش این ماژول را از فروشگاه ECA سفارش دادم و هنگامی که به دستم
    رسید اولین کاری که قصد اقدام آن را داشتم تست at کامند ها بود. همین که اومدم شروع
    کنم به تست دیدم ماژول پشت‌ سر هم داره یه چیز هایی رو می‌فرسته. بعد با باودریت
    ۱۱۵۲۰۰ سریال رو باز کردم دیدم همینجور داره پشت سر هم مینویسه wait for register.
    این پیام رو همینجور دریافت میکنم. به نظرتون مشکل از کجاست؟

    1. سلام، علی الظاهر مشکل از طرح رجیستری هستش!
      یا با بخش پشتیبانی سایت فروشنده ارتباط برقرا کنید و طرح موضوع کنید یا اینکه طبق توضیحات همین مطلب اقدام کنید و داخل سامانه معرفی شده مورد را پیگیری کنید. فکر می‌کنم از روش مطرح شده این مطلب استفاده کنید زودتر به نتیجه برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.