نرم افزار کاربردی مخصوص انتخاب رنگ برای نمایشگر های TFT

نرم افزار کاربردی RGB565 Converter مخصوص انتخاب رنگ برای نمایشگر های TFT
نوشته شده توسط

درود بر همه دوستان مایکروالکام. کسانی که در پروژه ها از نمایشگر TFT استفاده کردند، یکی از دغدغه های آنها همیشه طراحی رابط کاربری زیبا و کاربر پسند می‌باشد. برای اینکه ظاهر منو ها و اصطلاحا رابط کاربری زیبا و مدرن طراحی شود، سلیقه فرد طراح خیلی اهمیت دارد.

همانطور که گاهی انتخاب درست رنگ پس زمینه، می تواند زیبایی رابط کاربری را چند پله ارتقا دهد. انتخاب اشتباه آن میتواند نتیجه عکس نیز داشته باشد. علاوه بر این، ترکیب رنگ ها و تطبیق رنگ نوشته ها و آیکن ها با پس زمینه و سایر بخش ها در رابط کاربری، بسیار در زیبایی رابط کاربری موثر است. در ادامه یک نرم افزار کاربردی در این خصوص خدمت شما معرفی میکنم . پس با من تا انتهای مطلب همراه باشید. همچنین شما میتونید سایر مطالب من رو از این لینک مطالعه و بررسی کنید.


معرفی نرم افزار RGB565 Converter

در این پست نرم افزار RGB565 Converter را معرفی می کنم. این نرم افزار به صورت اختصاصی توسط اینجانب تولید شده است. در این نرم افزار ساده و کم حجم، امکان مقایسه دو رنگ برای متن و آیکن و همچنین رنگ پس زمینه آن به صورت همزمان وجود دارد. همچنین توسط این نرم افزار کد رنگی 24 بیتی به استاندارد کد رنگ 16 بیتی مورد استفاده در بسیار از کامپایلر ها و کتابخانه ها تبدیل شده و آماده استفاده می‌شود.

کاربرد اصلی نرم افزار RGB565 Converter برای تبدیل کد رنگ RGB888 به RGB565 هست. توی خیلی از کتابخانه های LCD رنگی، رنگ به صورت 16 بیتی استفاده میشه که تبدیلش از کد رایج 24 بیتی کار زمانبری هست. با این نرم افزار کد رنگ 24 بیتی به 16 بیتی تبدیل و آماده استفاده خواهد بود. همچنین نرم افزار RGB565 Converter برای مقایسه دو رنگ برای جلو و پشت نوشته و آیکن خیلی کاربردی هست.

نرم افزار کاربردی RGB565 Converter مخصوص انتخاب رنگ برای نمایشگر های TFT
نرم افزار کاربردی RGB565 Converter مخصوص انتخاب رنگ برای نمایشگر های TFT

برای دانلود به دسترسی به فایل های مربوطه از این لینک استفاده نمایید.


نحوه کار RGB565 Converter

در ویدئو زیر توضیحات بیشتر و نحوه عملکرد این نرم افزار را مشاهده میکنید:

امیدوارم که این مطلب مورد رضایت شما قرار گرفته باشد. چنانچه در این خصوص سوال، نظر و یا اطلاعات و تجربه ای دارید، آن را از قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخ داده شود و از تجربیات و اطلاعات شما هم استفاده شود. همچنین ما را در پیج اینستاگرام مایکروالکام دنبال کنید.

۲ دیدگاه برای “نرم افزار کاربردی مخصوص انتخاب رنگ برای نمایشگر های TFT

  1. سلام نرم افزارتون خیلی عالی بود فقط خوبه امکان تبدیل ۱۶ بیتی و ۲۴ بیتی و بالعکس به یکدیگر را داشته باشه

    1. سلام. وقت بخیر. تشکر بابت مطالعه این مطلب
      از اونجایی که معمولا بررسی و انتخاب رنگ در قالب ۲۴ بیتی شروع میشه و اصولا درک اعداد RGB888 راحت تره، معمولا ما کد رنگ ۲۴ بیتی رو در اختیار داریم و فقط تبدیلش به فرمت RGB565 نیاز میشه.
      ولی پیشنهاد شما هم خوبه و انشاالله در آپدیت های بعدی به نرم افزار اضافه می کنم.
      پیروز باشید.
      جعفری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.